söndag 27 september 2009

Höstfiske

Årets karpfisketur till Hammarsjön/Lagan i Strömsnäsbruk blev inte riktigt vad jag väntat mig. Efter ett par dagars förmäskning av Mathias Fager var förväntningarna höga inför fisket (Kanske lite väl höga). Brorsan och jag mötte upp Mathias på avtalad plats vid 17.30 tiden. Mathias skulle ha varit med och fiskat men hade tydligen fått "lite" ryggont på jobbet, så han stod över fisket och vilade upp sig inför kommande natt istället. Han berättade att en 91 årig man hade försvunnit i söndags och att en helikopter hade cirkulerat i området tidigare under fredagen. Jaha, svarar jag, då är det väl inte omöjligt att han ramlat i Hammarsjön då? och att han flyter upp där vi ska fiska? Risken finns ju, svara Mathias. Lyckligtvis dök inte mannen upp och tyvärr inte någon karp heller. Tidigt på lördagsmorgonen plockade jag fram min nya systemkamera och tog en massa bilder på allt möjligt, allt för att fördriva tiden mendan brorsan behagade vakna. Mathias meddelade mig under söndagen att deras fiske inte heller resulterat i någon fångad karp. Det blir inte alltid som man tänkt, men vi hade iallafall en trevlig kväll/natt vid Hammarsjön.

Inga kommentarer: