lördag 26 maj 2012

Nytt PB!

Första fisketuren efter MBCC avklarad. Givetvis var jag ju tvungen att köra vidare på seger swimmet. Började mäska på måndagen med enbart Mainline Essential Opal boilies och under tisdag och onsdag åkte där i Opal & Fusion boilies + diverse partiklar. Torsdag höll jag uppe med mäskandet. Så äntligen på fredagen var det dags för lite fiske. Kvällen gav endast en liten braxen på ca 1,5kg. Under kvällen och hela natten låg sjön helt spegelblank allt var lugnt, allt för lugnt. Vaknade vid 5 snåret av att det prasslade utanför bivvyt, insåg snabbt att det var den där igelkotten jag såg innan på kvällen. Somnade om men vaknade snart igen då en gök satt och hoade i ett träd intill mitt bivvy. Tittade ut över sjön och tänkte för mig själv att det blir nog ett blankpass det här. Men en timme senare närmare bestämt kl 08.15 börjar larmet tjuta för fullt och ca 20 min efter det håvar jag en fin fjällis. Uppskattar vikten till 13,6 kg men vid vägning stannar vågen på hela 14 060g. Nytt PB på fjällkarp var satt. Bete: Snowman bestående av  en tigernöt & Mainline Tuttis pop up.

Inga kommentarer: