måndag 23 juli 2012

11,2 kilos Fjällis!

Några har provat karpfiskelyckan i Vittsjön de senaste veckorna men få fångstrapporter har kommit in. En aneboda spegel på ca 4500g fångades av Andreas Persson från Bjärnum för någon vecka sedan och Michael Johannesson från Vittsjö fick en fjällis på 5250g den 14/7. Fick en rapport idag av Mattias Andersson som lyckats få upp en riktigt fin fjällis i går natt. Ni kan läsa rapporten nedan:

Hej. Här kommer en liten rapport från helgens fiske i Vittsjön.
Jag och min sambo hade planerat in lite karpfiske över helgen. Valet föll på Vittsjön. Gick ju bra sist jag var där. Första natten och morgonen var det hel tyst i larmen. Lördagen bjöd sen på både sol och en himla massa regn. Framåt kvällen lugnade det ner sig och ja kastade om mina spö. Vid 01.15 så drog det så iväg. Efter en hel del problem i mörkret med att håva karpen, då pannlampan var glömd hemma. Så lyckades vi iallafall till slut och ner i håven gled en vacker Fjällkarp. Vågen stannade på fina 11220g. Inget mer hände under natten eller morgonen. Så nöjda med helgens fiske packade vi ihop och begav oss hem igen. Men dröjer nog ingen längre tid innan ja sitter bakom mina spö i Vittsjön igen. //Mattias

Inga kommentarer: